Satın alma sürecini etkileyen faktörler

2.4. Tüketici satın alma karar sürecini etkileyen dört faktör vardır. Bunlar20: Güdü (Motivasyon), Algılama, Öğrenme ve Tutum.

Satın alma davranışını etkileyen sosyal faktörler nelerdir?

Sosyal faktörler Kişiler, sosyal statüleri, bulundukları ortamlar, aileleri, sevdikleri kişiler, arkadaşları onların satın alma kararlarını etkileyebilir. Belli bir gruba ait olma hissi ve sosyal faktörler satın alma sürecinde önemli bir rol oynamaktadır.

Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler nelerdir?

Literatürde tüketici davranışını etkileyen faktörleri; sosyal, kültürel, demografik, durumsal ve psikolojik başlıkları altında toplanmaktadır. Sosyal faktörler olan roller, statü, referans grupları ve aile tüketici davranışlarının oluşmasında büyük rol oynamaktadır (Sümer, 2007: 63).

Satınalma Karar Süreçleri Nelerdir?

Tüketicinin davranışını açıklamaya yönelik satınalma sürecinde geçirdiği aşamaları beş grupta toplanabilir (Mucuk, 1999:89): 1. Bir ihtiyacın duyulması 2. Alternatiflerin belirlenmesi, 3. Alternatiflerin değerlendirilmesi, 4. Satınalma kararının verilmesi, 5. Satınalma sonrası duygular.

Satın alma kararını belirleyen ikinci faktör nedir?

1. Kültürel Faktörler: Kültür, Alt Kültür, Sosyal Sınıf. 2. Sosyal Faktörler: Referans Grupları, Aile, Roller ve Statüler.

Sosyal faktörler nelerdir?

Sosyal faktörler; Referans (Danışma) grupları, aile, roller ve statüler olmak üzere üç başlık altında incelenmektedir. Günümüzde bireyler çeşitli sosyal grupların üyesi durumundadır. Bir sosyal grubun, danışma grubu olabilmesi için, bireyin davranışı üzerinde etkili olabilmesi gerekir.

Sosyal yaşamı etkileyen en önemli unsur nedir?

Toplumun her üyesi sosyal faktörlerin etkisi altındadır. … Bu bağlamda aile, toplumsal kanıları ve tüketim davranışını etkileyen en önemli toplumsal yapılardan biridir. Sosyal sınıf türleri içinde farklı gelir gruplarına dahil olan ailenin, tüketici rolünün incelenmesi, yazına katkı sağlayacaktır.

Tüketici davranışlarını belirleyen sosyal faktörler nelerdir?

Sosyal Faktörler Tüketicinin satınalma kararlarını etkileyen sosyal ya da sosyo-kültürel faktörlerin başlıcaları; kültür, alt kültür, sosyal sınıf, danışma (referans) grupları ile roller ve ailedir.