Bitümlü temel dizaynı

Bitümlü temel tabakası nedir?

Bitümlü temel tabakası trafik, çevre ve iklimden kaynaklanan yükleri dağıtarak altındaki bağlayıcısız/bağlayıcılı tabakaların aşırı gerilme ve deformasyonlara maruz kalmasını önlemek amacıyla tasarlanır. Temel tabakası öncelikle yorulmaya karşı yeterli direnci sağlamalıdır.

Marshall deneyi nasıl yapılır?

Marshall Stabilite Deneyi Yapılışı

  1. Her numunenin kırılmaya başladığı andaki yük ve deformasyon değerleri tespit edilir.
  2. Basınç uygulandıkça okunan değer artarak maksimuma ulaşır, daha sonra düşmeye başlar. O anda numune kırılır.
  3. Okunan maksimum değer yardımıyla bitümlü karışımın stabilitesi saptanır.

Marshall deneyi amacı nedir?

Deney sonucunda trafik yüklerine doğrudan maruz kalan, bitümlü sıcak karışımlarda aşınma tabakasında kullanılmak üzere, istenilen agrega cinsi ve gradasyonu göre optimum bitüm muhtevası tespit edilir. …

Marshall metodu nedir?

Marshall Metodu, istenilen yoğunluk, stabilite ve akma değerlerini sağlama kriteri ile optimum bitüm oranı tayininde kullanılmaktadır [12]. Marshall yöntemi, eksikliklerine rağmen belki de dünyanın en yaygın olarak kullanılan karışım tasarımı yöntemidir.

Plent mix temel nedir?

PMT (plentmiks temel) malzemeleri; yol gövdesinin plentmiks temel tabakasının oluşturulmasında kullanılan, primer kırma ve eleme işleminden geçirilerek en az üç farklı tip agreganın, mekanik plentte belirli orandaki su ile karıştırılmasıyla hazırlanır. Yolda finişer ile serilme işlemi gerçekleştirilir.

Bitümlü karışım nedir?

Bitümlü sıcak karışım,140-160°C sıcaklıkta agrega(%93-97) ve bitümün(%3-7) uygun oranlarda asfalt plentinde karıştırılması ile elde edilir. Karayollarında esnek üst yapı kaplama türü olarak kullanılır. Esnek üst yapının rijit üst yapıdan en büyük farkı üzerine gelecek yükü esnekliği ile absorbe etmesidir.

Elek analizi deneyi nasıl yapılır?

Toz, en üstteki eleğe konur ve elek takımı 15 dakika süre ile sarsılır. Parçacık boyut analizi için 20 cm çapında elekler kullanıldığında, 100 g toz numunesi genellikle yeterlidir. Titreşimden sonra, her bir boyut aralığındaki toz miktarı tartılır ve aralıktaki yüzde, her bir bölüm için hesaplanır.