Algısal ayırt edilebilirlik

Algısal ayırt edilebilirlik ise, öğrenme malzemesinin çevrede bulunan diğer uyarıcılardan kolaylıkla ayırt edilmesidir.

Algısal ayırt edicilik nedir?

1) Algısal Ayırt Edilebilirlik: Bir uyarıcının hakim olan ortamdaki diğer uyarıcılardan daha güçlü olmasıdır. Kitaplarda koyu veya farklı renklerle yazılan bölümler.

Öğrenmeyi etkileyen Öğrenenle ilgili faktörler nelerdir?

ÖĞRENENLE (BİREYSEL) İLGİLİ FAKTÖRLER

  • Olgunlaşma.
  • Hazır bulunuşluk.
  • Türe özgü hazır olma.
  • Güdü ve güdülenme.
  • Zeka.
  • Dikkat.
  • Yaş
  • Zamanlama.

Kavramsal Gruplandirma nedir?

Kavramsal Gruplandırma: İçeriğin benzerlik ve farklılığa göre gruplandırılmasıdır. Kavramsal gruplandırma nesneldir. Gruplandırma basmaklar halinde devam ettirilirse kavramsal basamak dizisi olarak adlandırılır.

Çağrışımsal öğrenme nedir?

Uyaranlarla tepkiler, düşünülerle düşünürler, kavramlarla kavramlar arasında, birbirini çağrıştırmayı sağlayacak biçimde bağların kurulmasına önem veren öğrenme.

Algısal ayırt edilebilirlik nedir örnek?

ALGISAL AYIRT EDİLEBİLİRLİK Örneğin; 250, 307, 987, Ece, 327, 500 gibi verilerde 'Ece' kolaylıkla ayırt edildiği için kolay öğrenilir. Çünkü diğerlerinden farklıdır ve bu farklılık hemen dikkat çekmektedir.

Ayırt edicilik özelliği nedir?

Ayırt edicilik esas olarak, farklı işletmeler tarafından üretilen malların veya sunulan hizmetlerin tüketiciler nezdinde ayırt edilebilmesi fonksiyonuna işaret etmektedir. Öğretide ayırt edici nitelik, “soyut ayırt edicilik” ve “somut ayırt edicilik” şeklinde ayrı iki kavram olarak yer bulmaktadır.

Öğrenmeyi etkileyen faktörler nelerdir maddeler halinde?

Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler

  • a)Türe Özgü Hazır Bulunuşluk. Organizmanın bir davranışı gerçekleştirebilmesi için gerekli sahip olması gerek donanıma denir. …
  • b) Genel Uyarılmışlık Hali. Dıştan gelen uyarıcıları alma durumudur. …
  • c) Transfer. …
  • d) Olgunlaşma. …
  • e) Dikkat.
  • f) Fizyolojik Durum. …
  • g) Yaş Zeka Kaygı